Havarierter Tanker vor Rügen wird aus Sicherheitsgründen Richtung Osten geschlepptDer vor Rügen havarierte Öltanker "Eventin" aus der sogenannten russischen Schattenflotte ist am Samstag aus Sicherheitsgründen Richtung Osten geschleppt worden. Die neue Position liegt nordöstlich vom Kap Arkona auf Rügen, dort soll das Schiff vorerst ankern und die aktuelle Starkwindphase abwarten, wie das Havariekommando in Cuxhaven mitteilte. Das Schiff trieb nach einem Stromausfall an Bord manövrierunfähig in der Ostsee.
- NTV
Ich lese ja hin und wieder russische Medien für Russen, und dort ist natürlich die Ölkatastrophe vor der Krim auch behandelt worden, dass jetzt so Tierretter dort runter fahren um die Vögel zu putzen und sowas. Die Ursache für diesen Ölteppich bleibt dennoch unerwähnt.
Dass Russland solche Stunts abziehen muss um sein Öl zu verkaufen ist eine gute Entwicklung. Für Deutschland ist das, wieder, ein Geschenk auf dem Silbertablett.
Die deutsche Kriegsmarine ist viel zu schwach es mit Engländern oder dem amerikanischen Leviathan aufzunehmen, war sie auch immer, doch sie war auch sehr erfolgreich bei der asymmetrischen Kriegsführung gegen eben diese.
Bundesaußenministerin Annalena Baerbock (Grüne) warf Russland am Freitag vor, mit dem Einsatz von maroden Öltankern die europäische Sicherheit zu gefährden. Mit dem "ruchlosen Einsatz einer Flotte von rostigen Tankern" umgehe Russlands Präsident Wladimir Putin nicht nur Sanktionen wegen des Angriffskriegs in der Ukraine, sondern nehme auch "billigend in Kauf, dass der Tourismus an der Ostsee zum Erliegen kommt", kritisierte Baerbock.
Scheiss auf Tourismus. Ich würde die Deutsche Marine ja auf Kaperfahrt schicken. So kriegt man Leute in die Bundeswehr. Nicht mit "M/W/D" Techniker-Scheiss, sondern mit Blood and Plunder.
In beiden Weltkriegen haben die deutschen Seestreitkräfte große Erfolge erzielt mit dem Konzept der Hilfskreuzer, oder auch "Handelsstörer".
Dies waren reguläre Handelsschiffe, die man mit ein paar Geschützen und Marinesoldaten aufgebeeft hat, alles getarnt und unter falscher Flagge, und die anschließend die zivile Flotte der Feindstaaten dezimieren und seine Gewässer verminen sollten.
Im Ersten Weltkrieg hat der Hilfskreuzer Wolf in seiner zurückgelegten Strecke 2 1/2 mal die Erde umrundet, versenkte oder kaperte 30 Schiffe, und ist erfolgreich mit ~500 Kriegsgefangenen/Geiseln zurückgekehrt.
Im Zweiten Weltkrieg hat der Hilfskreuzer Pinguin 28 Schiffe versenkt oder gekapert, darunter die gesamte norwegische Walfangflotte.
Leute haben eine irrige Vorstellung davon was "legitime" Ziele sind und warum der Begriff "Handelsmarine" überhaupt existiert.
Ich würde ein paar schnelle Cargo-Schiffe finden, diese an die Ukrainer ausflaggen, oder Letters of Marque ausstellen, somalische Piraten die in Deutschland leben dafür pressen, die russischen Öltanker kapern und das Öl behalten. Alles mit Rohstoffen für Russland wird versenkt, denn sowas kann man auch noch Jahre nach dem Krieg noch bergen und sowieso als Statement. Johoho and ne buddle of Rum.
Crew Expendable
WITH RARE EXCEPTIONS, the submarines were kept out of the public eye. Press reporting was minimal, especially during the early stages of the Pacific War. The nickname given to the submarine force, the “Silent Service,” was well earned: submarine warriors were instinctively tight-lipped, even in the presence of their colleagues in other branches of the navy. Their base at Pearl Harbor seemed enigmatic, even ominous. Low, sleek, coal-black boats, tucked behind finger piers on East Loch, were distinguishable only by stenciled numbers on their bridge towers. In the Navy Yard, just behind the piers, sat a plain three-story concrete office building. A discreet street-level sign identified it as “ComSubPac” headquarters.One of those rare exceptions was the arrival in Pearl Harbor of the Gato-class submarine Wahoo on the morning of February 7, 1943. Someone in Pacific Fleet headquarters had decided that the submarine force was due for a dose of public acclaim.....This burst of publicity was occasioned by the Wahoo’s sensational third war patrol, just ended, in which the submarine was credited with sinking five ships totaling 32,000 tons. (The broom, abovementioned, symbolized a “clean sweep.”) Under the aggressive and eccentric Captain Dudley W. “Mushmouth” Morton, the Wahoo had proven that a submarine could take risks previously deemed imprudent, that it could stay on the surface for long hours in daylight, and that it could hunt with impunity on the surface at night, even in the presence of Japanese escort ships....The submarine was given a stem-to-stern overhaul. She was dry docked, and her bottom scraped and repainted; she was cleaned, reprovisioned, and armed with new torpedoes. Her 4-inch deck gun was transferred forward, and a third 20mm machine gun was mounted aft. All American submarines were being modified to augment their on-deck firepower, because experience had shown that “surface and destroy” tactics were delivering results....The boat forged across the cold gray wastes, bucking through nasty head seas day after day. She ran on the surface, except for a standard daily training dive. Not a single patrol craft or plane was sighted. Wahoo made a quick refueling stop at Midway, where she took aboard a crate of improvised Molotov cocktails, a gift from the island’s marine garrison. (It was thought that they might come in handy during close encounters with sampans and other small craft.) With seas building in the first week of March, she throttled back to one-engine speed in order to conserve fuel....He expected to find a wealth of targets on the routes linking Tsingtao and Darien to Nagasaki and Shimonoseki, and he was not wrong. In a five-day romp between March 19 and March 25, the Wahoo sank five cargo ships of more than 2,000 tons. The new torpex warheads packed a terrific wallop: several of the targets were observed to simply disintegrate when hit. Debris was ejected hundreds of feet into the air, and the remaining intact sections of hull usually sank in two minutes or less. Survivors were often seen clinging to wreckage. Since the sea was only a few degrees above freezing, few of the castaways would survive. But Morton was determined not to leave witnesses who could “tell on us.” On March 21, after sinking the freighter Nitu Maru off the Shandong peninsula, Morton ordered the Wahoo up to the surface and the deck guns manned. He conned the ship to run over one of the lifeboats, knocking the survivors into the frigid sea. A 20mm gun quickly killed the swimmers. A Wahoo sailor recorded in his diary: “So the Nitu Maru & her entire cargo & crew are now where the rest of the Jap Navy will soon be....Morton enjoyed using his deck guns in this way, and certainly they were much more reliable than the torpedoes: but the weapon was arguably a bit too large to be mounted on a 1,500-ton submarine, and its muzzle blast played havoc with the topside works. One sailor remembered watching as the deck planking was torn away by the concussions. Nonetheless, the gun systematically tore the 2,500-ton freighter to pieces, until it sank from sight. Some of the Wahoo’s crew taunted the surviving Japanese sailors, as they clung to the wreckage of their ship, shouting, “So solly, please!
- Twilight of the Gods
Look at me. I am the oiligarch now.
AntwortenLöschenKek of the Day, Auf Demo gegen den Parteitag der Blauliberalen wird Landtagsabgeordneter der Linkspartei. Name Ngyuen von Polizei angeblich KO gehauen.
AntwortenLöschenNa Männer. Alles klaa?
AntwortenLöschenJAWOLL HERR KALEUN
Werftgarantie überschritten Herr KaLeun
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